Huippuvuosi takana – katse kohti tulevaa

Viime vuosi oli Piklakselle mieletön – kasvoimme pitkälti toistakymmentä prosenttia!

Viimeisen kolmen vuoden aikana liikevaihtomme on noussut 8,4 miljoonasta eurosta 18,4 miljoonaan euroon eli yhteensä huikeat 10 miljoona euroa. Samanaikaisesti myös työntekijöidemme määrä on tuplaantunut 60:stä yli 130:een. 

Merkittävimpiä syitä voimakkaaseen kasvuun ovat olleet ulko-ovitehtaaseen ja verkkokauppaan tekemämme investoinnit, jotka nyt tuottavat tulosta. Verkkokaupastamme on ostanut jo yli 4300 asiakasta. Iso kiitos kasvusta kuuluu siis tietenkin myös mahtaville asiakkaillemme!

Tavoitteenamme on ollut rakentaa prosessimme hyvin kustannustehokkaaksi aina markkinoinnista tuotteiden toimitukseen saakka – laadusta tinkimättä. Tämä takaa sen, että pystymme tarjoamaan asiakkaillemme ikkunat ja ovet kilpailukykyisin hinnoin.

Viime vuoden aikana saimme myös kaksi eri tunnustusta. Ikkuna- ja ulko-ovituotteillemme myönnettiin tuotteiden kotimaisuudesta kertova Avainlippu-merkki. Ulko-ovituotteillemme ja verkkokaupallamme puolestaan myönnettiin innovatiivisuudesta kertova Design from Finland -merkki.

Vuonna 2018 tahtotilamme on olla Suomen halutuin ikkuna- ja ulko-ovitoimittaja. Tahdomme, että kaikenlaiset asiakkaat uudisrakentajista remontoijiin haluavat meidän tuotteemme. Meiltä tämä vaatii sitä, että loihdimme esiin unelmia sekä intohimon kohteita ja toteutamme ne asiakkaan odotuksia paremmin.

Unelmat ja intohimon kohteet eivät ole metrejä, kiloja tai muita lukuja, vaan ennen kaikkea sisustusta ja arkkitehtuuria. Olemme panostaneet sisustukseen ja arkkitehtuuriin jo vuosia ja aiomme jatkaa samalla tiellä. Esimerkiksi sovittamalla yhteen ikkunoiden ja ulko-ovien värit luodaan harmonisia kokonaisuuksia.

Tämän hetken trendiväri ulko-ovissa ja ikkunoissa on mattamusta. Sitä käytetään erityisesti talon ulkopuolella, koska se on omiaan korostamaan rakennuksen arkkitehtuuria. Sisäpuolella puolestaan saatetaan käyttää jotain toista väriä, kuten valkoista tai muuta vaaleaa väriä. Tämä kaksivärisyys lisääntyy todennäköisesti tulevaisuudessa entisestään. Talon pääovessa saatetaan myös toistaa keittiössä käytettyjä sävyjä. 

Lisää väri-ideoita on luvassa lähiaikoina blogissamme ja Facebook-sivullamme, joten kannattaa seurata kanaviamme jatkossakin!

    Jaa tämä sivu:
ErkkiTolvanen

Erkki Tolvanen

Kirjoittaja on Piklas Oy:n toimitusjohtaja, jolla on 29 vuoden työkokemus toimialalta ja vielä pitempi kokemus omatoimiremontoinnista mottonaan ”tekemällä oppii”. Eki arvostaa suomalaista työtä ja on sitä mieltä, että hintojen läpinäkyvyys kuuluu jokamiehen oikeuksiin.